Lütfen size yardımcı olabileceğim bir şeyler yazın. Örneğin, nasıl abone olurum, faturamı ödemek istiyorum, su fiyatları gibi...

Aradığınız kritere ugyun içerik bulunamadı!

İSU Genel Müdürlüğü

Fatura İtiraz


İSU Genel Müdürlüğü'nün sorumluluk alanı sayacın girişine kadardır.
Abone sayacından sonra oluşacak arızalardan sorumludur.

Yüksek faturanın sebepleri aşağıda bulunmaktadır. 

  1. Suyun fazla kullanımı
  2. Mülkün dahili tesisatında su kaçağı
  3. Hatalı okuma
  4. Sayacın bozulması

Yasa gereği sayacınızı test etme ve rapor düzenleme yetkisi Kocaeli Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı İl Müdürlüğü'ne aittir.
 

Aboneler su sayaçlarının tüketimiyle ilgili şikayette bulunabilir. Bu durumda aboneye tahakkuk eden su miktarı "ortalama tahakkuk" ile belirlenir ve Sayaç Muayene bedeli ile birlikte ilk okuma dönemindeki faturasına eklenir. 

Sayaç, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından belirlenmiş standartlardaki Su Sayaçları Tamir ve Ayar İstasyonunda ilgili Bakanlık teşkilatı tarafından kontrol edilir. Tahrip olmuş sayaçlar ile mührü kopuk sayaçlar için aboneler itirazda bulunamazlar. 

Şikayetli muayene  sonucunda Kocaeli Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü tarafından düzenlenen rapora göre; 
  1. Tüketim göstergesinin tamamen geçersiz olduğu saptanmış ise, tahakkuk kayıtları düzeltilir, itirazın edildiği tarihten o tarihe kadarki su sarfiyatı da ortalama tahakkuka göre hesaplanır.
  2. Tüketim göstergesinin kısmen geçersiz olduğu saptanmış ise, kısmen geçersiz olduğu dönemlerdeki hata payı hesaplanarak yürürlükteki tarifeye göre tahakkuk yapılır. Ortalama tahakkuka göre ödemiş olduğu meblağdan alacağı varsa iade edilir.
  3. Sayacın doğru çalıştığı saptanırsa, aboneye tahakkuk etmiş bulunan su miktarının karşılığı tahakkuk yürürlükteki tarife bedeli üzerinden hesaplanır. 

FOTOĞRAF GALERİSİ

Waste.net Evrak Takibi Uygulamsı Mavi Bayrak Türkiye
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi
Tüm Hakları Saklıdır 2017© Kocaeli Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü.